Audit organisatiecultuur

Audit organisatiecultuur

“Culture eats strategy for breakfast” – Peter Drucker

Binnen een organisatie speelt de cultuur een grote rol, maar toch wordt ze heel vaak in een hoekje geduwd. Het management dient een cultuur te ondersteunen die bijdraagt tot de objectieven van de organisatie, maar ook de werknemers gelukkig maakt. Wanneer twee bedrijven samenkomen, staat of valt het succes met hoe de twee culturen elkaar ontmoeten. Alleen blijkt ‘de cultuur’ maar al te vaak een vaag begrip. Dat maakt het voor de mensen ook moeilijk om zich ermee te vereenzelvigen.

Hecht je als bedrijfsleider belang aan strategie? Dan is het zeker de moeite waard om ook je bedrijfscultuur onder de loep te nemen. Kennis over de cultuur bepaalt je mogelijkheden om een strategie uit te voeren. Dankzij onze organisatiecultuur-audit krijg je onder meer antwoord op de volgende vragen:

  • Hoe gebeuren zaken in de organisatie? (‘the way you do things around here’)
  • Wat is de communicatiestijl?
  • Hoe worden beslissingen genomen?
  • Wat is de aanpak om zaken gedaan te krijgen?
  • Hoe makkelijk wordt er geld uitgegeven en waaraan?
  • Wat is de graad van risicovol ondernemen?
  • Hoe draait de klantendienst?
  • Hoe ziet de visie van de organisatie eruit?
  • Wat zijn de impliciete en expliciete waarden?
  • Welke structuren zijn er?
  • Hoe worden gewenste acties beloond?
  • Hoe praten klanten over de organisatie?
  • Hoe ziet de concurrentie eruit?
[blog_slider count="1" category="organisatie-cultuur" more="0" style="flat" navigation="hide-nav"]

Schrijf je nu in op onze nieuwsbrief